Project – ROSA
ROSA – Regels Op Stap Almere
Uitgaan in Almere
Een avondje stappen in dat leuke café of die discotheek in Almere. Dat had je in gedachten. Het is vervelend als dit net even anders loopt. Bijvoorbeeld, je bent geweigerd en dit voelt als onterecht. De portier of ondernemer van deze horecagelegenheid heeft er zijn reden voor gehad. Wellicht is er door drukte geen tijd geweest om die reden goed aan je uit te leggen. Misschien vind je de reden voor weigering onterecht.
Waarom ROSA?
ROSA (Regels Op Stap Almere) is er om het uitgaan in het centrum van Almere leuk te houden. Er zijn regels voor eigen veiligheid en plezier. Zo is het duidelijk voor iedereen wat de regels zijn. Met duidelijke regels kun je bijvoorbeeld niet op basis van willekeur geweigerd worden aan de deur van een horecagelegenheid, meestal een café of discotheek. Horecaondernemers die deelnemen aan ROSA zijn herkenbaar door het deurschildje met ROSA daarop.
Geweigerd in Almere?
Is het voor jou niet duidelijk waarom je bent geweigerd of vind je dat je onterecht bent geweigerd? Je kunt met je klacht altijd terecht bij de gelegenheid waar je bent geweigerd. Daarvoor is er een speciaal spreekuur. Kom je er niet uit of wil je geen gebruik maken van het spreekuur, dan kun je met je klacht terecht bij de organisatie achter ROSA, Panel Deurbeleid Almere.
Een klacht indienen?
Het Panel Deurbeleid Almere is een neutrale commissie die bestaat uit vertegenwoordigers van het Bureau Gelijke Behandeling Flevoland, de politie, de horeca en een onafhankelijke vertegenwoordiging van jongeren. Vul je klacht in op het formulier op de website (www.eerlijkuitinalmere.nl) of bel met ROSA via Bureau Gelijke Behandeling Flevoland, telefoonnummer 036-5297670.
Afhandeling klacht over deurweigering Almere
Je klacht wordt eerst opgepakt door Bureau Gelijke Behandeling Flevoland. Er wordt geluisterd naar jouw klacht en je klacht wordt besproken -samen met jou, als je dat wilt- met de horecagelegenheid waar je bent geweigerd om zo te komen tot een oplossing. Mocht er geen oplossing worden gevonden, dan wordt de klacht voorgelegd aan het panel. Het panel bekijkt je klacht en kijkt ook naar de regels van de horecagelegenheid. Daarna informeert het panel jou schriftelijk over de uitkomst hiervan.
Als je klacht gegrond is, dan vraagt het panel de eigenaar de regels te veranderen of beter toe te passen. De zaak kan ook een waarschuwing krijgen. Mocht er een andere maatregel nodig zijn, dan adviseert het panel jou daarbij.
Meer informatie?
Voor meer informatie over ROSA en het Panel Deurbeleid Almere, verwijzen wij je naar: