Klachtenprocedure Bureau Gelijke Behandeling Flevoland

Wij willen graag dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daar zetten wij ons voor in. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent.
Wat te doen als je niet tevreden bent over de behandeling van jouw melding?

Probeer eerst in gesprek te gaan met de betrokken medewerker en geef aan wat de klacht is. Je kunt samen op zoek gaan naar een oplossing.
Wanneer een gesprek je onvrede niet wegneemt of als er geen gesprek mogelijk is, dan kun je een officiële klacht indienen bij de directeur:

Schriftelijk
Per post: Bureau Gelijke Behandeling Flevoland,
 t.a.v. de directeur,
 Zilverparkkade 16,
8232 WJ Lelystad
Via de mail: info@bureaugelijkebehandeling.nl.

Mocht je niet in staat zijn jouw klacht schriftelijk in te dienen, dan kun je een afspraak maken of je klacht telefonisch indienen.
Geef hierbij duidelijk aan dat je niet tevreden bent over de dienstverlening van BGBF en een klacht in wil dienen.

Wat moet er minimaal in de klachtbrief/mail staan:

  • Je naam
  • Je adres
  • Datum waarop je de klacht indient
  • De naam van de medewerker die jouw casus heeft behandeld
  • Korte omschrijving van de klacht

Nadat BGBF je klacht heeft ontvangen, krijg je binnen tien werkdagen een bewijs van ontvangst toegezonden. De directeur heeft daarna 6 weken de tijd om jouw klacht te (laten) onderzoeken. Tijdens het onderzoek wordt mogelijk contact met je opgenomen en/of word je uitgenodigd voor een gesprek.

Uiterlijk acht weken na ontvangst van je klacht ontvang je een inhoudelijke reactie op jouw klacht van de directeur.

Wanneer je het niet eens bent met de uitkomst van de ingediende klacht, dan kun je een klacht voorleggen aan de Externe Klacht Commissie (EKC) van Discriminatie.nl. Hoe en wanneer je een klacht kunt indienen bij de EKC lees je in de Klachtenprocedure Discriminatie.nl (klik hier).

Share This